Plastikbloggen
 
 

 

OM TRÄNINGENS BETYDELSE

 

I första hand bör alla tänka på att motionera, ca 2-3 ggr i veckan ca 45-60 minuter vardera gång. Det är vi själva som har kontroll övre vår kropp och därmed vi som formar den. Kost och träning går också hand i hand. Om du motionerar kontinuerligt men inte håller ordning på kosten, så kan det förstöra all den träning du lägger ner. Det är ibland svårt att planera och ta sin tid för att gå till gymmet eller sticka ut i löparspåret, men jag lovar dig att det finns alltid en lucka och den viktigaste faktorn är här planering. Det finns företagsledare som är hårt bundna av resor och möten, men som hårt planerar in sina dagliga rundor och då verkligen hinner med allt. Det finns alltså egentligen inga ursäkter för att inte ha tid.

Se gärna till att du får en vilodag mellan varje träningspass. t ex. måndag, onsdag, fredag. Börja alltid med en lätt uppvärmning c:a 10 min och avsluta alltid med sit-ups, dela sedan upp muskelgruppen du vill träna. ex rygg, biceps en dag eller bröst och axlar mm. en annan dag. Ben körs alltid som en egen muskelgrupp och inte i samband med någon annan muskelgrupp.

Glöm inte att dricka vatten efter behov, jag tycker inte att det finns anledning att dricka extrema mängder utan känn dig för och drick när du är törstig.

Jag har bra tips för hur man bör träna och hur mängdträning går till så om ni behöver vägledning hjälper jag mer än gärna till, maila mig då.

 

bild löpband